راه سبز

خبری

راه سبز

خبری

خرید فونداسیون پیش ساخته

فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل ازمحکم ترین و مقاومترین انواع سازه ها میباشد.فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل در برابر زلزله، سیل و بادهای شدید مقاومت بالایی دارد

قیمت خرید فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل

فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل بخشی بسیار مهم از سازه ها بوده که جهت انتقال بار از سازه به زمین مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود اینکه فونداسیون های بتنی جزو محکم ترین و مقاوم ترین انواع فونداسیون ها به حساب می آید، استفاده از آن روز به روز افزایش پیدا کرده و می توان گفت این فونداسیون ها در مناطق زلزله خیز کارایی بی ‌نظیری دارد. حال با وجود اینکه دکل ها نیز معمولاً در معرض عوامل مختلف طبیعی چون بادهای شدید، سیل و حتی نشست زمین و غیره قرار می گیرد پس لازم است از فونداسیون محکمی برای ساخت آن استفاده شود. توجه داشته باشید که در حال حاضر شما می توانید سفارش ساخت انواع فونداسیون پیش ساخته بتنی برای دکل را به شرکت های متعددی ارائه دهید اما برای این کار بهتر است بهترین شرکت را انتخاب کنید.
معرفی فونداسیون بتنی

به طور کلی می توان گفت فونداسیون بخش مهمی از یک سازه بوده که به آن پی نیز گفته می شود و به گونه ای است که بار سازه را به زمین منتقل می کند. همچنین فونداسیون موجب می شود که تنش های بیش از حد و نشست های اضافی در سازه ها ایجاد نشود. امروزه استفاده از فونداسیون بتنی بسیار رونق پیدا کرده زیرا با توجه به مراحل ساخت نسبتاً پیچیده ای که دارد در برابر بسیاری از موارد از خود مقاومت نشان داده و می ‌توان گفت با استفاده از فونداسیون بتنی می توان سازه های مقاوم در برابر زلزله تاسیس کرد. دیگر فونداسیون ها از نظر جنس شامل فونداسیون سنگی، فونداسیون آجری، فونداسیون صفحه ای، فونداسیون های مشترک فونداسیون شفته ای و … می شود. در اینجا فونداسیون پیش ساخته بتنی یکی از انواع این فونداسیون ها بوده که از قبل در کارخانه تولید می شود و با استفاده از ماشین آلات صنعتی به محل پروژه انتقال داده شده که یکی از پرکاربردترین فونداسیون ها در ساختمان های کوچک می باشد؛ زیرا با استفاده از فونداسیون پیش ساخته بتنی می توان به راحتی و در زمان کمی پی ریزی ساختمان ها را انجام داد. همچنین لازم است بدانید استفاده از فونداسیون پیش ساخته برای دکل ها کاربرد زیادی دارد و دارای مزایای متعددی می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تصویر ۱
استفاده های مختلف از فونداسیون بتنی

همانطور که گفته شد با وجود این که فونداسیون پیش ساخته می‌ تواند موجب شود که وقت کمتری جهت پی ریزی ساختمان ها صرف شود پس طبیعتا استفاده از این فونداسیون ها در حال حاضر بسیار مشاهده می شود. به طوری که علاوه بر فونداسیون ساختمان مشاهده می‌ شود در پایه دوربین ها، پایه چراغ روشنایی، پایه چراغ راهنمایی و رانندگی نیز از آن استفاده می‌ شود. همچنین فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل جزو آن دسته از مواردی است که امروزه بسیار کاربرد دارد. توجه داشته باشید فونداسیون ها به گونه‌ای بوده که اگر قرار باشد در محل اجرا شود نیاز دارد تا مراحل خاصی را طی کند اما فونداسیون ها وقتی که در کارخانه تولید می ‌شود به صورت آماده در محل تحویل داده می‌ شود.

تصویر ۲
فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل چیست؟

به طور کلی با وجود آنچه بیان شد طبیعتا دریافتید که فونداسیون پیش ساخته بتنی چه می باشد. اما اگر بخواهیم توضیح مختصر و مفیدی در این باره بدهیم می توان گفت فونداسیون پیش ساخته بتن دکل، مبنای پیش ساز ساخت دکل است که از بتن ساخته می شود و مهمترین بخش برای ساخت یک دکل به شمار می رود زیرا استحکام یک سازه به طور کلی می توان گفت به فونداسیونش بستگی دارد. همانطور که گفته شد فونداسیون های پیش ساخته بتنی دکل بسیار مقاوم هستند حال با وجود اینکه قرار است دکل ها در محیط های باز ساخته شود پس لازم است در برابر عوامل متعددی همچون باد، طوفان، سیل و غیره مقاومت داشته باشد به همین دلیل استفاده از فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل ضروری به شمار می رود. اگرچه استفاده از فونداسیون های ساخته شده در محل برای دکل ها نیز ممکن است مناسب به شمار رود اما طبیعتاً با وجود مزایای متعددی که نوع پیش ساخته این فونداسیون ها دارد بسیاری از افراد ترجیح می دهند ساخت این فونداسیون ها را به افراد باتجربه واگذار کرده و در کمترین زمان ممکن آنچه را که سفارش داده اند تحویل بگیرند.

تصویر ۳
فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل و استفاده از آن

به صورت کلی می توان گفت دو دلیل موجه برای استفاده از فونداسیون های پیش ساخته برای دکل وجود داشته به طوری که برای استحکام و جلوگیری از واژگونی آن لازم است از ترکیبی از بتن و فلز به عنوان تکیه گاه زیر دکل استفاده شود تا پایداری این بتن ها بیشتر شود. همچنین توجه داشته باشید برای ساخت پایه دکا طبیعتاً نیاز به سطح صاف بوده که می توان به وسیله بتن این سطح صاف را راحت ‌تر ساخت. از طرفی با وجود اینکه بتن از جذب آب و آلوده شدن جلوگیری می‌ کند، طبیعتاً این نوع فونداسیون مناسب خواهد بود. در فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل میلگرد هایی استفاده شده که موجب می ‌شود پایه های محکم تری ساخته شده به طوری که این میلگردها روی خاک و روی زمین به یکدیگر متصل شده و به راحتی می توانند فشارهای وارد شده از دکل را به زمین انتقال دهند.

تصویر ۴
ساختار فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل چگونه است؟

در خصوص ساختار فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل باید بدانید به طور کلی وزن مخصوص فونداسیون های بتنی حدود ۲۴ هزار کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. البته به صورت کلی در دکل های مرتفع باید از فونداسیون های با ابعاد بزرگ تر استفاده شود که طبیعتاً این وزن نیز افزایش پیدا می کند. همچنین توجه داشته باشید که لازم است ابعاد فونداسیون پیش ساخته به گونه ‌ای باشد که امکان جابجایی و جایگذاری آن در محل اجرا وجود داشته باشد؛ زیرا اگر فونداسیون های تولید شده به گونه‌ ای باشد که وزن آن بالاتر از ظرفیت جرثقیل و وسیله نقلیه دیگر باشد معمولاً از فدراسیون های چندگانه استفاده می شود. شکل هندسی این فونداسیون های پیش ساخته بتنی به صورت قیفی معکوس بوده که جالب است بدانید این شکل به خاطر افزایش کارایی فونداسیون و همچنین کاهش وزن و هزینه آن می باشد.

تصویر ۵
نحوه ساخت فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل مهاری در محل

با وجود آن که گفته شد اگر افرادی قصد ساخت فونداسیون دکل در محل را داشته باشند در خصوص نحوه ساخت فونداسیون بتنی دکل باید بدانید که در هنگام پیاده سازی آن چاله هایی به عمق حداقل یک متر مکعب یا شاید هم بیشتر حفاری شده و سپس با استفاده از میلگرد هایی این چاله ها آرماتور بندی می شود. هنگامی که قالب ها و پایه های بلت گذاشته می شود با استفاده از بتن فواصل این قطعات پر شده و در آخر نیز برای آب بندی فونداسیون، از لایه های ایزوگامی استفاده می شود. توجه داشته باشید در ساخت فونداسیون دکل های مهاری و خود ایستا نیز تفاوت ‌های وجود دارد.

تصویر ۶
قالب بندی فونداسیون بتنی دکل

اگر بخواهیم به صورت مرحله به مرحله انجام فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل در محل را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت قالب بندی آن مهمترین مرحله به شمار می ‌رود به طوری که بهترین حالت پس از بتن ریزی دوباره استفاده از قالب بندی آجری می باشد. همچنین قالب ریزی تختی نیز نوع دیگری از انواع قالب بندی بوده که می توان آن را برای کلاف های تحتانی استفاده کرد و به طور کلی نسبت به دیگر شکل های قالب بندی به صرفه تر به نظر می رسد و اما قالب بندی فلزی جزو آن دسته از قالب بندی های گران به حساب آمده که با این وجود معمولاً بیشتر در کلاف های تحتانی پروژه‌ های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. روش دیگری که برای قالب بندی فونداسیون وجود دارد به گونه ‌ای بوده که زمین به عنوان قابل عمل کرده و معمولا در این قالب بندی به دلیل اینکه آب جذب نشود نسبت آب بتن تغییر پیدا خواهد کرد. مشکلات زیادی بدون شک در قالب بندی فونداسیون در محل وجود داشته با این وجود پیشنهاد می شود برای استحکام بیشتر، از فونداسیون های پیش ساخته بتنی استفاده کنید.

تصویر ۷
بتن ریزی فونداسیون پیش ساخته بتنی

در مرحله بتن ریزی فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل معمولاً کارگرها برای بتن های کوچک به صورت تخمینی شن و ماسه و سیمان و حتی آب را اضافه می‌ کنند و به طور کلی قاعده کلی برای این امر در دستور کارشان وجود ندارد. در بیشتر مواقع مشاهده می شود که بتن ریزی در فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل به صورت تکه تکه انجام شده و در بعضی حالات نیز ممکن است ابتدا یک نقطه را پر از بتن کنند تا کاملاً خشک شود و بعد از چند روز دوباره شروع به انجام کار در بقیه نقاط نمایند. در اینجا می توان گفت مهم ترین مشکلی که وجود دارد عدم میزان دقیق آب نسبت به سایر مواد می باشد. با این حال طبیعتاً فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل که در کارگاه ها و کارخانه ها تولید می شوند مزیت بزرگی نسبت به ساخت فونداسیون در محل خواهند داشت زیرا در فونداسیون پیش ساخته بتنی که در کارخانه ها تولید می‌شود میزان دقیقی از شن و ماسه و آب ترکیب می شوند.

تصویر ۸
انواع فونداسیون پیش ساخته

به طور کلی می توان گفت انواع فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل دو نوع بوده که یکی از آنها فونداسیون منفرد یا منوپل است که این نمونه بدون شناژ می باشد و ارتفاع مقطع در تمام قسمتهای بتن به صورت یکسان است و در پایه بتنی به صورت فونداسیون پیش ساخته قرار می گیرد. فونداسیون نواری نوع دیگری از انواع فونداسیون بوده که معمولاً بیشتر در موقعیت‌ های زلزله خیز از آن استفاده می شود. این فونداسیون همانطور که از اسمش پیداست به صورت نواری می باشد و بر حسب موقعیت به صورت یکطرفه یا دوطرفه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

تصویر ۹
ویژگی های فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل چیست؟

به طور کلی در خصوص مهمترین ویژگی فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل می توان گفت با استفاده از این پی ریزی، سرعت انجام پروژه بالا رفته و می‌ توان در اسرع وقت پروژه را تحویل داد. از طرفی توجه داشته باشید کیفیت بالای بتن به کار رفته در انواع فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد، زیرا همانطور که گفته شد در کارخانه ‌هایی که این فونداسیون ها ساخته می‌ شود نسبت آب به سایر مواد به درستی صورت می ‌گیرد. همچنین شما می توانید به راحتی فونداسیون مورد نظرتان را در ابعاد مورد نیاز سفارش داده و آن را در محل مورد نظر تحویل بگیرید و به راحتی هنگامی که عملیات اجرای فونداسیون ها صورت گرفت اقدام به نصب دکل کنید.

تصویر ۱۰
خرید فونداسیون پیش ساخته

با توجه به ویژگی ها و اهمیت استفاده از فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل حال اگر شما هم برای پروژه ‌های خاصی قصد خرید این فونداسیون ها از کارخانه های معتبر را دارید توجه داشته باشید که به راحتی می توانید از طریق سایت های اینترنتی بهترین کارخانه ها را پیدا کرده و اقدام به سفارش قطعات مورد نیاز خود کنید. لازم است بدانید که در تمام این کارخانه ها از بهترین مواد اولیه جهت ساخت فونداسیون استفاده شده و با وجود به کارگیری کادر مجرب، مطمئن باشید بهترین فونداسیون را تحویل خواهید گرفت. در خصوص قیمت فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل و دیگر موارد، نیز باید بدانید از آنجایی که اندازه و متراژ فونداسیون ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند طبیعتاً در قیمت‌ گذاری آن نیز تفاوت هایی دیده می شود. حال اگر قبل از سفارش ساخت فونداسیون تمایل دارید با این قیمت ها آشنا شوید می توانید با مشاورین با تجربه در این زمینه ارتباط برقرار کرده و با اعلام اندازه های مورد نظرتان، قیمت و هزینه مورد نیاز را برای ساخت انواع فونداسیون پیش ساخته بتنی دکل بررسی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.